
Santa Maria Tex Mex
Hoe verbinden we micro-influencers, hobbykoks en consumenten aan het merk Santa Maria?
Door de “Smaakmakers” groep te voorzien van producten, konden zij unieke recepten creëren en waardevolle User Generated Content (UGC) produceren. Deze content werd niet alleen gedeeld via hun eigen sociale media-kanalen, maar ook beschikbaar gesteld voor gebruik en verspreiding via de kanalen van Santa Maria.
4 Influencers
Start met oproep vanuit 4 influencers
Om de Smaakmakers uit te nodigen, hebben vier influencers een oproep geplaatst met een link naar het aanmeldformulier. Bij de selectie is rekening gehouden met verschillende criteria, zoals een openbaar profiel, de kwaliteit van de content, het aantal volgers en de motivatie voor deelname. Om de diversiteit van het merk te benadrukken, hebben de geselecteerde Smaakmakers verschillende producten ontvangen. De recepten binnen de opdracht waren laagdrempelig en toegankelijk, zodat iedereen ermee aan de slag kon. De gegenereerde content is vervolgens via diverse online kanalen verspreid.
Een pakket voor de Smaakmakers
Vanuit 191 aanmeldingen zijn er 51 Smaakmakers geselecteerd
Via handling en selectie hebben we vanuit 191 aanmeldingen 51 Smaakmakers geselecteerd. Geselecteerde Smaakmakers krijgen het product(en) thuis gestuurd, begeleid met een aantal opdrachten en creëren inspirerende content. House of Foodies verzorgt de complete handling en verzending van het pakket.
Content van 51 Smaakmakers
Van pakket naar user generated content
Smaakmakers krijgen het pakket thuis. Ze delen hun creaties op social media en het merk mag deze content hergebruiken binnen campagnes en kanalen. House of Foodies draagt zorg voor het community management van de Smaakmakers.
“Van posts tot video reels tot recepten op Smaakmakers hun website.”