Smaakmakers
Smaakmakers biedt een unieke mix van influencer marketing, online sampling en licensed user-generated content:
Wij activeren micro-influencers en gepassioneerde hobbykoks, onze 'Smaakmakers', om authentieke culinaire content te creëren voor foodmerken. Deze Smaakmakers gaan thuis aan de slag met producten van het merk en delen hun creaties om bij te watertanden op hun socials. Het merk verkrijgt de licentie voor het hergebruik van deze authentieke content binnen hun eigen kanalen.
Het Smaakmakers-effect
Van influencer, tot micro-influencers & enthousiaste hobbykoks en verder.
Het foodmerk
Wil graag online brand awareness, social reach & authentieke content voor hergebruik binnen haar eigen campagnes en kanalen.
Influencers
Creëren awareness rondom het merk/product en roepen hun volgers op om Smaakmaker te worden.
Influencer volgers
Komen in aanraking met het merk/product en melden zich aan als Smaakmaker.
Hobbykoks en micro-influencers
Worden zorgvuldig geselecteerd als Smaakmaker en delen hun heerlijke content op socials.
Vrienden
De volgers van de Smaakmakers komen vervolgens via de Smaakmakers content in aanraking met het merk/product.
De diversiteit van Smaakmakers
De Smaakmakers-community bestaat uit een breed scala aan micro-influencers, thuiskoks en food creators. Ze delen hun passie voor koken, hoogwaardigde contentcreatie, elk vanuit hun eigen achtergrond en kookstijl.
Culinaire passie
Divers
Authentiek
Creatief
Kwalitatieve content
Invloedrijk op social
De Keukenavonturier
Inspirerende foodfoto’s, creatieve recepten en DIY kookvideo’s die een breed publiek aanspreken.
De Fit Foodie
Gezonde recepten en lifestyle-content met een sterke community van health-minded consumenten.
De Mama Chef
Praktische, gezinsvriendelijke recepten en foodhacks, ideaal voor drukke gezinnen.
De Zoete Kunstenares
High-end bakcontent en tutorials, perfect voor visueel aantrekkelijke productpromotie.
Hoe werkt een Smaakmakers activatie
Wij ontwikkelen een creatieve Smaakmakers activatie en benodigde middelen, stippelen de beste strategie uit en selecteren we de best passende influencers voor het merk en product.
De aftrap: bekende food & lifestyle influencers & BN-ers roepen hun volgers op om Smaakmaker te worden.
Geselecteerde Smaakmakers krijgen het product(en) thuis gestuurd, begeleid met een aantal opdrachten en creëren inspirerende content. House of Foodies verzorgt de complete handling en verzending van het pakket.
Social Reach en Re-purposing
Smaakmakers krijgen het pakket thuis. Ze delen hun creaties op social media en het merk mag deze content hergebruiken binnen campagnes en kanalen. House of Foodies draagt zorg voor het community management van de Smaakmakers.
Feedback van deelnemers biedt waardevolle inzichten, die het merk helpen de campagne verder te verfijnen.
De toegevoegde waarde voor merken
Met deze sterke USP’s biedt Smaakmakers een unieke mix van bereik, contentcreatie, waardevolle data en langdurige merkimpact.





Wij ontwikkelen een creatieve Smaakmakers activatie en benodigde middelen, stippelen de beste strategie uit en selecteren we de best passende influencers voor het merk en product.





De aftrap: bekende food & lifestyle influencers & BN-ers roepen hun volgers op om Smaakmaker te worden.





Geselecteerde Smaakmakers krijgen het product(en) thuis gestuurd, begeleid met een aantal opdrachten en creëren inspirerende content. House of Foodies verzorgt de complete handling en verzending van het pakket.





Community
Smaakmakers krijgen het pakket thuis. Ze delen hun creaties op social media en het merk mag deze content hergebruiken binnen campagnes en kanalen. House of Foodies draagt zorg voor het community management van de Smaakmakers.





Feedback van deelnemers biedt waardevolle inzichten, die het merk helpen de campagne verder te verfijnen.
Smaakmakers is meer dan een sampling – het is een krachtige combinatie van community, content en conversatie. Via een oproep door bekende food creators brengen we een golf van aanmeldingen op gang. Wij selecteren de juiste thuiskoks en micro-creators, sturen het product op in een custom pakket en begeleiden het hele traject.
De Smaakmakers gaan thuis aan de slag, delen hun ervaringen op social en creëren content die authentiek is én visueel sterk. Merken ontvangen licentie op alle content – ideaal voor reuse op eigen kanalen. Ook ontvangen partners directe inzichten via feedback en performance-analyses.

Influencer marketing, user generated content & samling in-één
Activatie van micro-creators en hobbykoks voor authentieke UGC.

Licensed content voor hergebruik
Merken krijgen contentrechten voor hergebruik op social, paid en POS.

Directe feedback & insights
Via deelnemersfeedback en campagnedata waardevolle learnings voor merkontwikkeling.
Smaakmakers is schaalbaar, slim en direct meetbaar: van bereik tot engagement, van contentoutput tot hergebruik. En bovenal: het bouwt aan een loyale community van merkambassadeurs.