
UITBOUWEN CARAMEL EXPERT IMAGO
Hoe bak je met Werther’s Original?
Het caramel assortiment van Werther’s Original leent zich geweldig voor heerlijke bakrecepten. Het doel van de campagne was dan ook om de doelgroep te inspireren hoe hun bakrecept naar een hoger niveau te tillen met de smaakvolle producten van Werther’s Original.
4 Influencers
Blogs, Instagram, TikTok en distributie
Om de doelgroep te inspireren zijn vier influencers aan de slag gegaan met heerlijke recepten. Om de verscheidenheid van de producten te laten zien, zijn alle producten uit het assortiment van Werther’s Original een keer verwerkt. In de recepten zat een verschil in moeilijkheidsgraad waardoor zowel de doorgewinterde bakkers als de huis-tuin-en-keuken bakkers iets lekkers op tafel konden zetten. De content van de influencers is verder verspreid middels een impactvolle display uiting van onze partner AdAlliance.
Impressie social content
Overal bakken met Werther’s Original; Instagram en TikTok
Op Instagram en TikTok zijn de influencers aan de slag gegaan met creatieve video’s waarin er verschillende lekkere recepten werden gemaakt met de producten van Werther’s Original. Hierbij is vooral het smelt-aspect van de producten goed naar voren gekomen en de verscheidenheid van het gebruik. De reels zijn boven gemiddeld opgeslagen, wat duidt op veel interesse vanuit de doelgroep.
Impressie blogs
SEO waardige content die voor altijd terug te vinden is
Drie van de vier influencers hebben naast een groot bereik op hun social kanalen ook een enorm bereik op hun blogs. Volledig uitgewerkte recepten met meer tekst en beeld is dan ook wat zij hun volgers hierop bieden.
Door het inzetten van SEO teksten, zullen deze recept-artikelen voor altijd goed terug te vinden zijn op het internet en stijgt het bereik met de jaren.
Tevens is de content van de recept verwerkt in een impactvol Transformer displayformaat wat op het huishouders-netwerk van onze partner AdAlliance heeft gedraaid om extra awareness te behalen.
3 Influencers
Winkelvloer activatie
Vanuit Werther’s Original werd er op verschillende dagen tastings georganiseerd op de winkelvloeren van Jumbo filialen door heel het land.
Tijdens deze tastings werden de boodschappers direct geïnspireerd door de heerlijke recepten die te proeven waren, maar ook door de getoonde flyers. Op deze flyers waren namelijk recepten van drie van de vier influencers terug te vinden, welke ook terug te herleiden waren naar de blogartikelen van hen.
Resultaten
Een zeer geslaagde campagne met +2.3m bereik
De acht gemaakte reels voor deze campagne zijn bovengemiddeld vaak opgeslagen
Door een sterke doorvoer van SEO in de artikelen hebben deze extra goed gescoord en zullen deze in bereik blijven groeien. Het hoogst behaalde artikelviews in deze campagne op 1 artikel ligt boven de