De vraag
Onze oplossing
Het resultaat
De vraag
Het doel van de Vinted Fall Edition campagne was om nieuwe gebruikers te genereren en bestaande gebruikers te heractiveren. Aan Ad Alliance en HelloSparkle werd de vraag gesteld hoe we de brand awareness voor het platform konden vergroten.
De oplossing
Het RTL programma Eigen Huis en Tuin Lekker Leven heeft een groot bereik binnen de Vinted-doelgroep. Voor dit programma hebben we specials gemaakt in samenwerking met influencers die ook exact binnen de beoogede doelgroep vielen. Specials zijn korte afleveringen binnen het programma waarin er telkens een ‘fashion-probleem’ werd besproken en aangepakt door de verschillende influencers. Op deze manier maakte Vinted gebruik van het massabereik op televisie, maar ook van de autoriteit van de influencers.
Naast de exposure via het televisieprogramma hebben de influencers de afleveringen aangejaagd via hun Instagramaccounts, waarbij zij ook hun ervaringen over het gebruik van het platform hebben gedeeld.
Het resultaat
Door de looptijd van de campagne hebben we meerdere contactmomenten met de doelgroep opgebouwd, wat heeft bijgedragen aan de brand awareness en de app-installaties van het merk. De bereikcijfers van de campagne zijn ruimschoots behaald, met een overscore van 27% op de kanalen van de influencers.